|
 |
|
|
|
|
|
หน้าแรก > บุคลากร > บุคลากรสายวิชาการ >
รองศาสตราจารย์ ดร.สิงหนาท น้อมเนียน |
|
รองศาสตราจารย์ ดร.สิงหนาท น้อมเนียน |
|
|
|
|

|
|
ห้องพัก : |
|
โทรศัพท์ : |
(662) 8002308-14 ext.3248, 3114 |
Email : |
singhanat.non@mahidol.ac.th, snomnian@hotmail.com |
Website : |
|
|
|
|
การศึกษา |
|
Doctor of Education ( TESOL & Applied Linguistics ) From University of Leicester, UK |
|
งานวิจัยที่สนใจ : |
|
1. |
English for Specific / Academic Purposes |
2. |
English as an International Language |
3. |
Intercultural Communication |
4. |
Identities in Multilingual Contexts (Postdoctoral Research Fellow, Endeavour Scholarship, UTS, Australia) |
5. |
Language Assessment (RELC, Singapore) |
|
|
งานวิจัย (8) |
|
2564 :
|
การจัดการเรียนการสอนออนไลน์ในระดับบัณฑิตศึกษาในมหาวิทยาลัยวิจัยในยุควิถีชีวิตใหม่ [Online Learning and Teaching at a Graduate Level in a Research-Based University during a New Normal]_ทุนสนับสนุนการตีพิมพ์วารสารนานาชาติ กองบริหารการศึกษา |
|
|
2564 :
|
การวิจัยและพัฒนาโปรแกรมประยุกต์การเรียนรู้บนอุปกรณ์เคลื่อนที่แบบใช้ภาพเหตุการณ์เป็นฐานเพื่อพัฒนาสมิทธิภาพทวิภาษาสำหรับผู้เรียนวัยเด็กยุคดิจิทัล_ได้รับทุนส่งเสริมพัฒนาบุคลากรวิจัยและนวัตกรรม ประเภทกลุ่มวิจัยขนาดเล็ก (MU-MiniRC) จากเงินรายได้มหาวิทยาลัยปี 2564 [ที่ปรึกษา/ mentor] |
|
|
2561 :
|
English Language Learning Materials Development through Community-Based Tourism |
|
|
2560 :
|
Thai students in an Australian University (Endeavour Postdoctoral Research Fellowship) |
|
|
2559 :
|
โครงการการวิจัยและพัฒนาการเรียนการสอนภาษาอังกฤษ
ผ่านการศึกษาทางไกลและอินเตอร์เน็ท (Eng24)
|
|
|
2558 :
|
การสร้างสรรค์วัฒนธรรมการเรียนรู้ภาษาอังกฤษสำหรับผู้เรียนระดับมัธยมศึกษาโดยการมีส่วนร่วมของผู้บริหารสถานศึกษา ผู้เรียนและผู้สอน ครอบครัวและชุมชน |
|
|
2557 :
|
A Study of Problems and Needs of English Use for Transit Trade among Small and Medium Enterprise (SME) Entrepreneurs in Kanchanaburi Province |
|
|
2552 :
|
A Study of Students' Attitudes and Needs of Learning Fundamental English Courses at Mahidol University, Kanchanaburi Campus |
|
|
|
|
ผลงานตีพิมพ์
(45) |
|
2021 : |
Saemee, K., & Nomnian, S . (2021). Cultural representations in ELT textbooks used in a multicultural school. rEFLections, 28(1), 107-120. |
|
|
2021 : |
Saemee, K., & Nomnian, S. (2021). Diversity of cultural sources in ELT activity books: A case study of a multicultural primary school in Thailand. PASAA, 61(1), 61-86. |
|
|
2020 : |
Jhaiyanuntana, A., Nomnian, S. (2020). Intercultural Communication Challenges and Strategies for the Thai Undergraduate Hotel Interns. PASAA, 59, 204-235. |
|
|
2020 : |
Suebwongsuwan, W., & Nomnian, S. (2020). Thai hotel undergraduate interns’ awareness and attitudes towards English as a lingua franca. Indonesian Journal of Applied Linguistics. 9(3), 704-714. doi: 10.17509/ijal.v9i3.23221 https://ejournal.upi.edu/index.php/IJAL/article/view/23221, Scopus, Q2. |
|
|
2020 : |
Nomnian, S. , Trupp, A., Niyomthong, W., Tangcharoensathaporn, P., & Charoenkonka, A. (2020). Language and community-based tourism: Use, needs, dependency, and limitations. Austrian Journal of South-East Asian Studies, 13(1), 57-79. |
|
|
2020 : |
Inpeng, S., & Nomnian, S. (2020). The use of Facebook in a TEFL program based on the TPACK model. LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network Journal, 13(2), 369-393. |
|
|
2019 : |
Rungkaew Phumpho, Singhanat Nomnian . (2019). Challenges for Thai business people using English in ASEAN. The Kasetsart Journal of Social Sciences, 40(3), 743-750. |
|
|
2019 : |
Inphoo, P, Nomnia, S. (2019). Dramatizing a Northeastern Thai Folklore to Lessen High School Student' Communication Anxiety. PASAA, , . |
|
|
2019 : |
Fonghoy, W., Tayjasanant, C., & Nomnian, S.. (2019). In-service secondary school English teachers' instructional practices, challenges, and their training needs: A focus group interview study. Princess Naradhiwas University Journal of Humanities and Social Sciences, 6(2), 152-165. |
|
|
2018 : |
Singhanat Nomnian, Thitihmadee Arphattananon. (2018). A Qualitative Study on Factors Influencing Achievement of English Language Teaching and Learning in Thai Government Secondary Schools. Asian EFL Journal, 20(6), 207-233. |
|
|
2018 : |
Nomnian, S. . (2018). Chinese Overseas Students’ Perspectives on Benefits and Limitations of English Language Learning and Teaching between China and Thailand.
. Arab World English Journal, 9(2), 251-261. |
|
|
2018 : |
Nomnian, S., Arphattananon, T.. (2018). School administers’ competencies for effective English language teaching and learning in Thai government primary schools.
. IAFOR Journal of Education, 6(2), 51-69. |
|
|
2018 : |
Nomnian, S. . (2018). Thai doctoral students’ layers of identity options through social acculturation in Australia.
. Austrian Journal of Southeast Asian Studies, 11(1), 99-116. |
|
|
2017 : |
Singhanat Nomnian . (2017). Thai PhD students and their supervisors at an Australian university: Working relationship, communication, and agency. . PASAA, 53(1), 26-58. |
|
|
2017 : |
Singhanat Nomnian . (2017). Politician-Turned-Doctoral Student’s Narrative Identity at an Australian University: A Case Study. IAFOR Journal of Education, 5(2), 161-176. |
|
|
2016 : |
Maya Khemlani David, Francisco Perlas Dumanig, Kuang Ching Hei, Singhanat Nomnian. (2016). Cross-Cultural Encounters in Giving Compliments and Making Requests through Literary Texts: Pedagogical Ramifications. Malta Review of Education Research, 10(1), 5-22. |
|
|
2016 : |
ยุวดี ทรัพย์สมบูรณ์, สุมิตรา สุรรัตน์เดชา, และ สิงหนาท น้อมเนียน . (2016). อิทธิพลทางความเชื่อของอาจารย์เจ้าของภาษาที่มีต่อการเสริมต่อแนวคิดการเรียนรู้ในห้องเรียนภาษาอังกฤษเชิงวิชาการ. วารสารภาษาและวัฒนธรรม, 35 (ฉบับพิ, 245-264. |
|
|
2016 : |
Chinangkoon Suwannasri, Singhanat Nomnian. (2016). An Investigation into Attitudes of Vocational Students in Tourism towards English as a Lingua Franca in ASEAN. International Conference Materials on Education and Technology Research and Innovation, , 133-139. |
|
|
2015 : |
Singhanat Nomnian, Mayuree Thawornpat. (2015). Family Engagement on the Promotion of Thai Learners’ English Language Learning in Public Secondary Schools in Bangkok. LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, 8 (2), 43-58. |
|
|
2014 : |
Singhanat Nomnian . (2014). Thai Entrepreneurs’ Needs of English Language for Raft Service Business. Silpakorn University Journal of Social Sciences, Humanities, and Arts, 14(3), 101-128. |
|
|
2014 : |
Singhanat Nomnian . (2014). Thai entrepreneurs’ needs of English language learning materials for the raft service business in Kanchanaburi province
. Humanities Journal, 21(2), 243-275. |
|
|
2014 : |
Singhanat Nomnian . (2014). English as the ASEAN lingua franca in Thai Higher Education. Veridian E-Journal (International Issue), 7(4), 75-84. |
|
|
2014 : |
Sawapat Techapun, Singhanat Nomnian, & Sumittra Suraratdecha . (2014). Preparing Thai Biomedical Engineering Undergraduates for AEC: Expectations of Academic Staffs and Stakeholders. Proceedings of the 2nd ASEAN Plus Three Graduate Research Congress (2nd AGRC), Bangkok , , 1-12. |
|
|
2013 : |
Singhanat Nomnian . (2013). Review of English language basic education core curriculum: Pedagogical Implications for Thai primary level teachers of English
. Kasetsart Journal (Social Sciences), 34(3), . |
|
|
2013 : |
Singhanat Nomnian . (2013). Thai cultural aspects in English language textbooks in a Thai secondary school
. Veridian E-Journal, Silpakorn University (International Issue), 6(7), 13-30. |
|
|
2013 : |
Muthita Chinpakdee, Singhanat Nomnian, & Sumittra Suraratdecha . (2013). English Vocabulary Knowledge and Vocabulary Learning Strategies
of Thai Undergraduate Students in Science Program. The 3rd STOU Graduate Research Conference Proceedings, , 1-10. |
|
|
2013 : |
Kanyaporn Leesamphandh, Singhanat Nomnian, & Sumittra Suraratdecha . (2013). The Study on Developmental Process of Communicative English Courses in a
World-Class Standard School . The 3rd STOU Graduate Research Conference Proceedings, , 1-12. |
|
|
2012 : |
Singhanat Nomnian . (2012). Exploring Thai EFL teachers’ reflections on teaching English pronunciation at a primary school level.
. The Journal of ESL Teachers and Learners, 1, 47-54. |
|
|
2011 : |
Singhanat Nomnian . (2011). Experiencing intercultural communication in the workplace: A case study of Thai undergraduate EFL students in the U.S.
. Thai TESOL Bulletin, 22 (1), 40-62. |
|
|
2010 : |
Singhanat Nomnian . (2010). The impact of textbook illustrations on a Thai student’s perceptions of British cultures: A case study
. , 21, 53-64. |
|
|
2010 : |
Singhanat Nomnian . (2010). Balancing Thai students’ academic and professional needs in EAP courses.
. Professional and Academic English: Journal of the IATEFL English for Specific , 35, 37-42. |
|
|
2009 : |
Singhanat Nomnian . (2009). The impact of linguistic ideology on English language teaching: A case study of high school teachers.
. 2009 Language and Language Teaching Conference , , 77-93. |
|
|
2009 : |
Singhanat Nomnian . (2009). Filipino EFL teacher’s positioning in a Thai secondary school: A case study
. Suranaree Journal of Social Sciences, 3 (2), 77-90. |
|
|
2009 : |
Singhanat Nomnian . (2009). Re-Conceptualizing Thai students’ “cultures of learning” abroad: Social constructionist and poststructuralist perspectives
. Journal of Religion and Culture, 3 (2), 139-152. |
|
|
2009 : |
Singhanat Nomnian . (2009). Integrating linguistic and ethnic minority students in a Thai secondary school: A case study
. The Journal of Faculty of Liberal Arts, 5 (1), 107-120. |
|
|
2009 : |
Singhanat Nomnian . (2009). Examining the impact of social interactions on Thai students’ classroom participation in a pre-sessional EAP course in a British University
. Humanities Journal, 16 (1), 64-75. |
|
|
2009 : |
Singhanat Nomnian . (2009). Identity negotiation in classroom participation: A case study of postgraduate Thai students in a British university
. In Beaven, B. (ed.). Exeter Conference Selections, IATEFL Publications, , 167-169. |
|
|
2009 : |
Singhanat Nomnian, Songsri Soranastaporn. (2009). The Impact of National Education Act 1999 on English Language Teaching in Thailand’s Higher Education
. In Krzanowski, M. (ed.). EAP and ESP in Developing Countries: Current State of Play vs Actual Needs and Wants, , 225-234. |
|
|
2009 : |
Singhanat Nomnian . (2009). Empowering Thai students’ classroom participation through teaching English as an international language
. Journal of Language and Culture, 27 (1), 41-60. |
|
|
2009 : |
Singhanat Nomnian . (2009). Advantages and disadvantages of diary study and semi-structured interview in a case study examining a Thai ESL student’s perceptions of British cultures
. rEFLections, 12, 53-65. |
|
|
2009 : |
Singhanat Nomnian . (2009). The Impact of Linguistic Ideololgy on English Language Teaching : A Case Study of High School Teachers . Proceedings of 2009 Language and Language Teaching International Conference , , 77-93. |
|
|
2008 : |
Singhanat Nomnian . (2008). The role of ELT teachers on a Thai ESL learner’s perspectives of target language culture at a British university: A case study
. The Journal of Faculty of Liberal , 4 (1), 117-127. |
|
|
2008 : |
Singhanat Nomnian . (2008). The impact of large class size on Thai postgraduate students’ identity negotiation in a British university
. n Corcoran, C., Cooke, S., Eden, R., Lucas-Gardiner, & Macnab, N. (eds.) Education Research: Strengths and Limitations, , 133-143. |
|
|
2008 : |
Singhanat Nomnian . (2008). Impact of linguistic diversity on Thai postgraduate students’ classroom participation in a British university
. E-pisteme, 1 (1), 22-39. |
|
|
2007 : |
Singhanat Nomnian . (2007). Thai Students’ exertion of agency on classroom participation in a pre-sessional EAP course in a British University
. Thai TESOL Bulletin, 20, 11-24. |
|
|
|
|
การนำเสนอ
(0) |
|
|
|
ผลงานอื่นๆ (12) |
|
2559 : |
สิงหนาท น้อมเนียน .
(2559).
การสอนภาษาอังกฤษตามแนวคิดนิเวศวิทยาพหุภาษา (Teaching English based on the concept of multilingual ecology)ใน ขวัญจิต ศศิวงศาโรจน์, นันทิยา ดวงภุมเมศ, และ มรกต ไมยเออร์ (บก.) การอยู่ร่วมกันในสังคมพหุวัฒนธรรม (หน้า 175-187). กรุงเทพฯ:บ.จรัลสนิทวงศ์การพิมพ์. |
|
|
2559 : |
อรุณี วิริยะจิตรา, สิงหนาท น้อมเนียน (บก.) .
(2559).
แนวทางการสร้างสรรค์วัฒนธรมการเรียนรู้ภาษาอังกฤษโดยผ่านการมีส่วนร่วมของผู้เรียนและผู้สอน ผู้บริหารการศึกษา ครอบครัวและชุมชน. นครปฐม: บริษัทพริ้นทอรี่จำกัด. |
|
|
2558 : |
สิงหนาท น้อมเนียน .
(2558).
ภาษาอังกฤษสำหรับผู้ประกอบการแพเพื่อการท่องเที่ยวในจังหวัดกาญจนบุรี. กรุงเทพฯ: อมรินทร์พรินท์ติง จำกัด. |
|
|
2555 : |
สิงหนาท น้อมเนียน .
(2555).
บทวิจารณ์หนังสือ: อรุณี วิริยะจิตรา, ภาสพงษ์ ศรีพิจารณ์, สุริยันติ์ ปานเล่ห์,
สุนันทา วรรณสิทธิ์ เบล, กมลรัตน์ ศรีหารักษา, ดำรงค์ อดุลยฤทธิกุล, และคณะ. (2555).
เหลียวหลังแลหน้า การสอนภาษาอังกฤษ. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์หน้าต่างสู่โลกกว้าง
จำกัด. 224 หน้า. ใน วารสารภาษาและวัฒนธรรม, 31(1), 109-115.. |
|
|
2555 : |
สิงหนาท น้อมเนียน .
(2555).
หน่วยที่ 4 บริบททางวัฒนธรรมกับการเรียนรู้ภาษา ใน ประมวลสาระชุดวิชาหลักการเรียนรู้ภาษาอังกฤษและบริบททางภาษา. นนทบุรี: มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. |
|
|
2018 : |
Singhnat Nomnian .
(2018).
Nomnian, S.(2018). Synergizing Transcultural Learning of Global Englishes: Voices of Chinese Exchange Students in a Thai University. Bangkok: ELT Education (Thailand).. |
|
|
2018 : |
Singhanat Nomnian .
(2018).
Book review: Louisa Buckingham (2017)(Ed.).Language, Identity and Education on the Arabian Peninsula: Bilingual Policies in a Multilingual Context. Bristol: Multilingual Matters. Asian EFL Journal, 20(2). |
|
|
2017 : |
Suwannasri, C. & Nomnian, S. (2017) .
(2017).
English as a lingua franca in ASEAN: Researching language attitudes. In M. Meyer & Tingshu, Z. (Eds.) Multicultural ASEAN: Diversity in Identity, Language, Memory and Media (pp.125-150). Nakhon Pathom: MU-MAC.. |
|
|
2017 : |
Singhanat Nomnian .
(2017).
Book review: Forman, R. (2016).First and Second Language Use in Asian EFL. Bristol: Multilingual Matters. e-FLT, 14(1). |
|
|
2016 : |
Singhanat Nomnian .
(2016).
Book Review: Farrell, T.S.C (2015). Promoting teacher reflection in second language education: A framework for TESOL professionals. NY: Routledge. (pp.xi-138). Journal of Language and Culture, 35 (Special Issue), 285-288.. |
|
|
2016 : |
Singhanat Nomnian .
(2016).
Article Review: Wilkinson, T.M.(2016) What do you think of me? : A semi-ethnographic investigation into student stereotypes and
biases towards teachers. The New English Teacher 10(1), 20-41. In Thai TESOL Journal, 29(1), 121-123.. |
|
|
2009 : |
Singhanat Nomnian .
(2009).
Positioning in multilingual classrooms: A case study of Thai students in a British university. Germany: VDM Verlag.
. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|